Mini-recenze: Origin of Love (MIKA 2012)

6. února 2013 v 8:29 | Mikolog |  Recenze
Své nejnovější album vydal zpěvák Michael Holbrook Penniman známý jako MIKA v září 2012. Velice příjemně mě tato novinka překvapila a je zřejmé, že MIKA se během posledních třech let prodělal zásadní hudební vývoj. Album ORIGIN OF LOVE obsahuje 13 skladeb a 1 bonus navíc, což je jiná verze "Make You Happy".

MIKA měl nyní mimořádné nároky na kvalitu, protože toto album stojí v tomto ohledu vysoko nad předešlými. Zvuk tracků je narozdíl od předchozích dvou křišťálově čistý, průzračný a kulatý a budí dojem, jako byste byli přímo na koncertě v nějakém velkém stadionu. MIKA jde v této desce hlouběji do sebe a písně už nejsou tak bezstarostné, odvázané a někdy sladké jako ty z prvního alba. Celkově na mě působí velice vlídně a příjemně, ale pokud čekáte, že vás opět nabijou dobrou náladou jako Life in Cartoon Motion, tak si je radši nepouštějte. I když hudba zní usměvavě, jsou svou podstatou spíše vážnější a naléhavější, stejně jako obal, který jejich charakteru naprosto odpovídá. Tatam jsou odvázané barevné kreace z předchozích dvou desek; nyní je vše čisté, šedivé, jednoduché, občas dokresleno nějakým jednoduchým barevným nikoli nepodstatným detailem.

Každá píseň má jiný charakter a používá trochu jiné kompoziční prostředky, takže se posluchač nenudí. Falzetové polohy se vyskytují trochu méně, ale přinášejí vždy maximální efekt, a největší úlet je v této oblasti píseň Stardust. První tři místa v mém soukromém žebříčku obsadily písně Overrated, Lola a Kids, což znamená jen a pouze to, že jsou mé nejoblíbenější, a ne, že by byly lepší než ostatní. Hlasový projev zpěváka je zase o něco vytříbenější a používá více výrazových odstínů, nuancí a barev než jaké slyšíme na předešlé desce, a častěji se objevují také sametové hlubší polohy. Maestro zkrátka nyní nasadil laťku hodně vysoko a já jsem o to zvědavější, s čím přijde příště.